גנץ בריאיון: "מצר על כך שהחרדים לא בממשלה; נתניהו איננו רלוונטי"

    אסתי פלד 2 Comment on גנץ בריאיון: "מצר על כך שהחרדים לא בממשלה; נתניהו איננו רלוונטי"

    שר הביטחון בני גנץ בריאיון מיוחד ל'קול חי': "אני רוצה שהממשלה הזאת תמשיך להתקיים ואעשה כל שאוכל כדי שהיא תמשיך. כולנו יודעים שנתניהו הפר את כל ההסכמים איתי. כרגע זה לא רלוונטי; אני מצר על כך שהחרדים לא בממשלה"

    צילום: פלאש 90
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בני גנץ שוחח הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והתייחס לשורה של נושאים ובהם המצב הביטחוני, המשבר הקואליציוני עם פרישת סילמן, דת ומדינה ועוד.

    "אנחנו בתקופה רגישה מבחינה ביטחונית", אמר גנץ בפתח הריאיון. "לצערנו ראינו כמה אירועי טרור, שחוץ מהזמן ואולי ההשראה הפוטנציאלית הם לא באמת קשורים אחד לשני אבל עדיין התוצאה שלהם כואבת ברציחתם של אזרחים ובהריגתם של אנשי ביטחון. בעיני זה כמובן מאוד מאוד חמור, אנחנו ממשיכים להתמקד בפעילות מודיעינית ובפעילות התקפית והגנתית ובנקיטת צעדים אזרחיים משלימים בשטחי יהודה ושומרון".

    גנץ הבהיר "כמובן שאנחנו ערניים מאוד ליתר הגזרות, בצפון ובדרום ואנחנו מוכנים לכל פעילות בכל מקום שיקרה. כולם מדברים על הצורך במבצע גדול, אז קודם כל צה"ל מוכן לקשת מבצעים שלמה בכל מקום שיידרש. אבל צריך לזכור שביהודה ושומרון בשל העליונות הביטחונית שאנחנו משמרים, ובשל חופש הפעולה שאנחנו לקחנו לעצמנו לפעול בכל מקום בו קיים טרור או שממנו עלול לצאת טרור – אין לנו צורך לבצע פעולות מאוד נרחבות מעבר למה שאנחנו עושים כעת".

    שר הביטחון הזכיר את מבצע 'חומת מגן': "אנחנו מציינים עשרים שנה למבצע וכמובן לאסון הפיגוע הנורא במלון "פארק" בנתניה בליל הסדר ב-2002 שהוביל למבצע "חומת מגן". בסופו של דבר בעקבות המבצע ההוא רכשנו חופש פעולה בכל עומק השטח כך שאין לנו מגבלה לפעול איפה שאנחנו רוצים וכמה שאנחנו רוצים, בסופו של דבר גם אם נידרש לעוד פעולה אפילו יותר גדולה אנחנו נדע לעשות את זה".

    גנץ התייחס לעניין גדר ההפרדה: "ממשלת ישראל קיבלה באמצעות הקבינט הביטחוני החלטה לתקצב ב-למעלה ממיליארד שקל, לקידומם של שני מכשולים. אחד – והחשוב מבחינה ביטחונית אסטרטגית זה המכשול בצפון שאנחנו יוצאים איתו לדרך, ולצידו שיפור והשלמת המכשול במרכז. צריך להגיד כי לאורך השנים האחרונות מצד אחד תוחזק המכשול ונבנתה ביהודה ושומרון חומת הפרדה, מצד שני הוא הלך ונפרץ רוב הפריצות היו מצד כאלו שיצאו על רקע כלכלי לעבודה אבל נוצלו לרעה בידי גורמי טרור".

    "לכן תקצבנו שיקום מחדש של המרחב הזה ואני מניח שיהיה לזה תקציבים המשכיים בשנה הבאה ובשנים הבאות. עדיין אני מניח שפה ושם תהיינה חציות ואנחנו נפעל לצמצם אותם ככל שנוכל. צריך לזכור שאנחנו והפלסטינאים נמשיך לחיות כאן באותו מרחב וצריך לדעת לחיות אחד עם השני", אמר גנץ.

    שר הביטחון הוסיף: "אני חושב שהביטחון צריך להיות חיצוני לוויכוח הפוליטי. אני רוצה להזכיר כי המבצע בעזה "שומר החומות" קיימתי כשר ביטחון אחרי מערכת בחירות בה נאבקתי בשותפי לממשלה דאז, ידענו לשים את השיקולים הפוליטיים בצד ולהסתכל על המאבק הביטחוני באופן רציני ואחראי. אני חושב שכך צריך להיות. אני מתקומם על דבריו של חבר הכנסת איימן עודה שקרא לשוטרים ולחיילים הלא יהודים להניח את נשקם. ההפרדה בין ביטחון לפוליטיקה הוא קדוש וכך אני נוהג איתו".

    ביחס למשבר הקואליציוני אמר יו"ר כחול לבן: "אני מאוד מצטער על פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן, היא החליטה את מה שהחליטה משיקוליה האישיים, אולי היא תחזור בה. אין ספק שמבחינה פרלמנטרית יהיה קשה מאוד להתקדם בכנסת באופן של שישים-שישים. הממשלה צריכה להתקיים עדיין כגוף מבצע היא תמשיך להתנהל. אני חושב שמדינת ישראל לא צריכה בחירות, אני חושב שהחברה בישראל לא רוצה בחירות וצריך לעשות כל מאמץ כדי לשמר את הממשלה הזאת ככל שניתן".

    גנץ שלל את האפשרות של שותפות עם נתניהו: "אני רוצה שהממשלה הזאת תמשיך להתקיים ואעשה כל שאוכל כדי שהיא תמשיך. כולנו יודעים שנתניהו הפר את כל ההסכמים איתי, ויתירה מכך הוא פוגע בממלכתיות הישראלית וזה דבר שאני לא יכול לחיות איתו. כרגע זה לא רלוונטי".

    גנץ התייחס אף לנושא יחסי הדת והמדינה: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, אי אפשר לעסוק בהפרדת הדת מהמדינה משום שהיא יהודית בהגדרתה. צריך לעסוק באופן בו מתנהלים מבחינה דתית ומסורתית במדינה. אני חושב שהחגים היהודיים, הסמלים, המנהגים בחברה בישראל כחברה יהודית ומסורתית מבלי לחטט לאנשים לא בכיסם ולא באמונתם משום שאנחנו מדינה דמוקרטית.  אני בעד הרבה מסורת ואני נגד כפייה, האיזון בין הרבה מסורת ואי כפייה מצד אחר זה המקום שאנחנו צריכים לחפש.  כמו שאני לא אשב ליד חבר מוסלמי ואוכל לו ליד הפרצוף ברמדאן אני מצפה שכל אחד יכבד את אמונתו של האחר".

    עוד אמר שר הביטחון בריאיון: "אני קורא לכל חברי מהקואליציה ומהאופוזיציה להנמיך את הטונים. אני לא חושב שהקריאה לחרמות ולפסילות היא נכונה. הוליכו אותנו לתאי הגזים ביחד בלי חרמות. אני מצר על שאין ייצוג לחרדים בממשלה, אין לזה היתכנות פוליטית וגם לא נראה לי שהמפלגות החרדיות רוצות את זה. אני כיו"ר כחול לבן – חוסן לישראל – פועל לשרת את כל המנעד היהודי, כולם יהודים, כולם תושבי מדינת ישראל. הממלכה צריכה לתת מענה לכל האזרחים שלה".

    לסיום הוסיף: "לפני החג אני מבקר חיילים פצועים בבתי חולים, את ליל הסדר אעשה בחיק משפחתי המצומצמת, נארח עולים מאוקראינה שעלו זה מכבר. אני מאחל לכל עם ישראל חג פסח שמח לכולם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      החלוקה ברור בנט מנהל את העולם ובני מנהל את מדינת ישראל היות שאין דבר שלא ניתן לקשר אותו למשרד הבטחון בני גנץ מבין הטיב שלא יהיה ראש ממשלה ללא החרדים ולכן הוא מתנהג בהוגנות איתנו לעת עתה אבל קשה להאמין שלא יפגע בקדושי ישראל בעת הצורך

    2. 1

      לך לך .. כשאתה רוצה את הכסא שלך, אז אתה יודע למי לפנות…לך!!